پاورپوینت کامل اثبات وجود خدا ۱۸ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل اثبات وجود خدا ۱۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل اثبات وجود خدا ۱۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل اثبات وجود خدا ۱۸ اسلاید در PowerPoint :
پاورپوینت کامل اثبات وجود خدا ۱۸ اسلاید در PowerPoint
کلید واژه: خالق، آفریننده، جهان، ازلی
پرسش: آیا جهان خالق و آفرینندهای دارد؟ دلایل اثبات وجود خالق چیست؟
پاسخ:
فهرست مندرجات
۱ – مقدمه
۲ – معمای هستی
۲.۱ – ازلی بودن جهان
۲.۱.۱ – فرضییه اول
۲.۱.۲ – فرضیه دوم
۲.۲ – پیدایش جهان بدون علت
۲.۳ – جهان هستی بدون نیاز به علت نخستین
۲.۴ – علت پیدایش جهان خود آن
۲.۵ – انرژی های ازلی
۲.۵.۱ – اوّلاً
۲.۵.۲ – دوم
۲.۵.۳ – سوم
۲.۶ – طبیعت سازنده جهان
۲.۷ – خدا
۳ – پانویس
۴ – منبع
مقدمه
این پرسش، قرنها فکر بشر را به خود مشغول ساخته و آرا و عقاید بیشماری را نسبت به علت و منشأ جهان هستی به وجود آورده است.
در دنباله تمام فرضیههایی را که راجع به منشأ جهان هستی قابل تصور است، ذکر میکنیم تا معلوم شود که جهان، نیاز به خالق و آفریننده دارد.
معمای هستی
هفت راه برای حل معمای هستی، قابل تصور میباشد:
ازلی بودن جهان
جهان هستی ازلی است و نیازمند به علت نیست.
این فرضیه صحیح نیست، زیرا ازلی بودن جهان دو تصویر دارد:
فرضییه اول
جهان هستی با همین صورتی که مشاهده میکنیم، از ازل بوده تا ابد، پایدار است.
این فرض قابل پذیرش نیست، زیرا اوّلاً هیچگونه دلیلی بر اثبات این نظریه وجود ندارد؛ ثانیاً با پیشرفت علوم، بطلان قطعی آن ثابت گردیده است.
فرضیه دوم
صورت فعلی جهان حادث است، ولی عناصر و موادی که از نظام را پدید آوردهاند، ازلی و ابدی هستند.
فرضیه دوم نیز خالی از اشکال نیست، زیرا اگر فرضیه ازلیت ماده را به عنوان یک اصل مسلّم قبول کنیم، تازه نتیجه این میشود که برای جهان هستی با صورت فعلی، یک علت ازل به نام “ماده” که حقیقتی بیشعور و ادراک است، قائل شدهایم. قائلان به ازلیت ماده و عدم خالق روی مبنای خود باید بپذیرند که قائل به خدایی بیشعور و ادراک برای جهان هستند. بالاخره هر اشکالی که مادیین راجع به ازلیت خدا دارند، در مورد ازلیت ماده نیز وارد میگردد.
بنابر این برای حل معمای هستی دو راه پیدا میشود: امر دائر میگردد بین این که قائل بشویم به خدایی با شعور و درک، یا خدایی بیشعور و ادراک، مانند ماده و در این صورت بدون تردید عقل ما را وادار به اقرار به خدایی با شعور میکند.
پیدایش جهان بدون علت
دومین راه برای حل معمای هستی آن است که بگوییم جهان با تمام قوانین پیچیده حاکم بر آن خود به خود و بدون علت پدید آمده است.
این نظریه نیز قابل پذیرش نیست، زیرا اگر پیدایش چیزی بدون سبب و علت، صحیح باشد، در همه وقت و تحت هر شرایطی، پیدایش حادثهای را میتوان انتظار داشت، به این معنا که عقلاً امکان داشته شخص بیسوادی بدون هیچ جهت، از بزرگترین فیلسوفهای جهان گردد. انکار قانون علیت، مساوی با انکار تمام نظامها و قوانین جهان است.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 