پاورپوینت کامل پاداش و کیفر الهی ۳۳ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل پاداش و کیفر الهی ۳۳ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل پاداش و کیفر الهی ۳۳ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل پاداش و کیفر الهی ۳۳ اسلاید در PowerPoint :
پاورپوینت کامل پاداش و کیفر الهی ۳۳ اسلاید در PowerPoint
کلید واژه: عدل الهی ، مجازات ، کیفر ، خداوند عادل
پرسش: مگر خداوند عادل نیست، پس با وجود ظلمی که در جهان وجود دارد، چرا ظالمان را در دنیا مجازات نمیکند؟
پاسخ:
فهرست مندرجات
۱ – عدم مجازات ظالمان در دنیا
۱.۱ – عدم اختصاص پاورپوینت کامل پاداش و کیفر الهی ۳۳ اسلاید در PowerPoint به زندگی دنیا
۱.۱.۱ – دنیا مزرعه آخرت
۱.۱.۲ – پاورپوینت کامل پاداش و کیفر الهی ۳۳ اسلاید در PowerPoint در آخرت از کلام قرآن
۱.۲ – گناهکار و ظالم بودن تمام انسانها
۱.۳ – رحمت عام الهی
۱.۴ – امتحان و آزمایش سنت الهی
۱.۴.۱ – انسان مختار در تغییر سرنوشت
۱.۵ – امهال و استدراج در سنت الهی
۱.۵.۱ – معنای استدراج
۱.۵.۲ – استدراج در قرآن
۱.۶ – امهال و استدراج سه منشأ و دلیل دارد
۱.۶.۱ – نتیجه رفتار کافران
۱.۶.۲ – پاداش عمل نیک کافران در دنیا
۱.۶.۳ – امتحان الهی در مهلت دادن به کافران
۱.۷ – معنای امهال
۱.۸ – حکمت امهال
۱.۸.۱ – امهال به همان حکمت استدراج باشد
۱.۸.۲ – فرصت توبه و بازگشت
۲ – پانویس
۳ – منبع
عدم مجازات ظالمان در دنیا
جواب را در چند محور پی میگیریم میکنیم:
عدم اختصاص پاورپوینت کامل پاداش و کیفر الهی ۳۳ اسلاید در PowerPoint به زندگی دنیا
پاورپوینت کامل پاداش و کیفر الهی ۳۳ اسلاید در PowerPoint اختصاص به زندگی دنیا ندارد و حیات پس از مرگ (حیات برزخی و قیامت کبری ) نیز عرصه مجازات و پاداش (بلکه مجال اصلی آن) است؛ بنابراین به طور یقین انسان پاداش و کیفر اعمال خود را – هر چند کوچک باشد – خواهد دید؛ اما از آن جا که حیات انسان اختصاص به دنیا ندارد، اگر عدهای پاداش و کیفر خود را در دنیا نبینند، دلیل بر این نیست که پاداش و کیفری ندارند.
دنیا مزرعه آخرت
زندگی دنیا، مجال عمل و تلاش است و آنچه در دنیا انجام میشود حیات اخروی را شکل میدهد:«الدنیا مزرعهالاخره» اما پس از مرگ فرصت عمل به پایان میرسد و حیات پس از آن، براساس آنچه در دنیا کسب شده رقم میخورد. پس مجال اصلی پاداش و کیفر ، حیات پس از مرگ است.
پاورپوینت کامل پاداش و کیفر الهی ۳۳ اسلاید در PowerPoint در آخرت از کلام قرآن
خداوند میفرماید: «فمن یعمل مثقال ذره خیرا یره و من یعمل مثقال ذره شرا یره؛ پس هر کس هموزن ذرهای نیکی کند آن را خواهد دید و هر که هموزن ذرهای بدی کند آن را خواهد دید».(۱)
البته بدان معنا نیست که حیات دنیا خالی از پاداش و کیفر است. چه بسا کسانی پاداش و کیفر اعمال خود را در دنیا ببینند؛ اما پاداش و کیفر تمام اعمال نیست؛ در ضمن آزمونی است که چگونگی برخورد با آن نیز در زندگی اخروی موثر است.
گناهکار و ظالم بودن تمام انسانها
اگر قرار باشد خداوند هر کسی را که مرتکب ظلم و ستمی شد، از روی زمین بردارد، در آن صورت عذاب میتوانست شامل همه شود و هیچ انسانی روی زمین نماند؛ زیرا همه در زندگی خود مرتکب نوعی ظلم و ستم هر چند کوچک شدهاند؛ با توجه به این که از نگاه آیات قرآن، گناه نیز نوعی ظلم به خویشتن است. خداوند در قرآن میفرماید::«ولو یؤاخذ اللّه الناس بما کسبوا ما ترک علی ظهرها من دابه ولکن یؤخرهم الی اجل مسمّی فاذا جاءاجلهم فان اللّه کان بعباده بصیرا؛ اگر خدا مردم را به آنچه میکنند مؤاخذه میکرد، هیچ جنبندهای را روی زمین باقی نمیگذاشت ولی مؤاخذه آنان را تا سرآمدی معیّن به تأخیر میاندازد؛ و چون سرآمدشان در رسد خدا به (کار) بندگانش بینااست»(۲).
رحمت عام الهی
نعمت بهرهمندی از موهبتهای دنیا – به عنوان رحمت عام الهی – شامل همه موجودات میشود و کافران وظالمان به حکم این که مخلوقات خداوند رحمان هستند، از این نعمت بهرهمندند و عمل و عقیده زشت وپلید آنان، مانع از رحمت عام نمیشود.
آری رحمت خاص الهی – که کسب آن نیازمند تحصیل مقدماتی از سوی بندگان است – شامل حال آنان نمیشود. نوع نعمتهایی که ظالمان از آن برخوردارند، از نوع رحمتهای عام الهی میباشد که مواهب دنیوی است.
امتحان و آزمایش سنت الهی
یکی از سنتهای الهی ، امتحان و آزمایش انسانها و تکامل اختیاری آنها است و این در زمانی است که راه خیر و شر باز باشد و انسانها بتوانند با اختیار خود انتخاب کنند. حال اگر قرار باشد که هر ظالم و ستمگری با انجام ظلم و ستم در دنیا مجازات شود، هیچ کس مرتکب آن نمی شود و کمال انسانها اختیاری نخواهد بود. صحنه زندگی و نعمتهای آن، آزمایشی است برای انسانهای ظالم و ستمگر که چگونه نعمتهای الهی را پایمال میکنند و در راه ظلم و ستم بهره میگیرند، نیز برای انسانهای مومن که چگونه از آن بهره میگیرند، و آیا در مقابل ستمگران ایستادگی میکنند، یا تن به ستم میدهند؟
انسان مختار در تغییر سرنوشت
خداوند سرنوشت انسانها را تغییر نمیدهد تا انسانها خود آن را تغییر دهند. پس باید انسانهای مظلوم، خود برای رفع ظلم تلاش و مبارزه کنند.
چنانچه لحظهای که انسان قصد ظلم میکرد به هلاکت میرسید، صبر و مقاومت در برابر ناملایمات و مبارزه با آن معنی نداشت و مومن در آزمون سخت مبارزه با ستم قرار نمی گرفت. از این راه کمالی برای کسی فراهم نمیشد.
بسیاری از افراد از طریق تلاش و مقاومت در برابر مشکلات و مبارزه با ظلم، مشمول رحمت ویژه خداوند میشوند و خدا آنان را از مواهب و الطاف خاص خویش برخوردار میسازد.
امهال و استدراج در سنت الهی
« امهال » و « استدراج » سنتی است که خداوند در زندگی ظالمان مقرر ن
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 