پاورپوینت کامل ارتداد عبدالله بن ابی‌سرح ۲۹ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل ارتداد عبدالله بن ابی‌سرح ۲۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل ارتداد عبدالله بن ابی‌سرح ۲۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل ارتداد عبدالله بن ابی‌سرح ۲۹ اسلاید در PowerPoint :

پاورپوینت کامل ارتداد عبدالله بن ابی‌سرح ۲۹ اسلاید در PowerPoint

کلیدواژه: عدم تحریف قرآن ، ارتداد ، عبدالله بن ابی‌سرح.
پرسش: عدم تحریف قرآن چگونه با داستان تغییر قرآن توسط عبدالله ابن ابی‌سرح سازگاری دارد؟
پاسخ: برای روشن شدن پاسخ، توجه به نکاتی ضروری است:

فهرست مندرجات

۱ – یادآوری چند نکته
۲ – ۱. ادله نقلی عدم تحریف قرآن
۲.۱ – ۱ ۱. عدم امکان تغییر و تحریف در قرآن
۲.۲ – ۲ ۱. عصمت پیامبر
۲.۲.۱ – أ. دریافت وحی
۲.۲.۲ – ب. نگه‌داری وحی
۲.۲.۳ – ج. ابلاغ وحی
۲.۳ – ۳ ۱. عدم تغییر قرآن از سوی پیامبر
۲.۴ – ۴ ۱. عدم تغییر و تحریف قرآن
۲.۴.۱ – روایتی از پیامبر
۳ – ۲. ملاک پذیرش یا رد احادیث
۳.۱ – روایتی از پیامبر
۳.۲ – روایتی از امام صادق
۳.۳ – نتیجه
۴ – ۳. داستان پاورپوینت کامل ارتداد عبدالله بن ابی‌سرح ۲۹ اسلاید در PowerPoint
۴.۱ – چگونگی پاورپوینت کامل ارتداد عبدالله بن ابی‌سرح ۲۹ اسلاید در PowerPoint
۴.۲ – أ. روایت اول
۴.۳ – ب. روایت دوم
۴.۴ – ج. روایت سوم
۴.۵ – نتیجه
۴.۵.۱ – اولاً:
۴.۵.۲ – ثانیاً:
۴.۵.۳ – ثالثاً:
۵ – ۴. سرانجام عبدالله بن ابی‌سرح
۶ – یادآوری یک نکته
۶.۱ – اولاً:
۶.۲ – ثانیاً:
۷ – پانویس
۸ – منبع

یادآوری چند نکته

۱. ادله نقلی عدم تحریف قرآن

عدم تغییر و تحریف قرآن مستند به ادله قطعی و محکمی است که برخی از ادله عقلی آن، در پرسش‌های گذشته بیان شد. اینک به بعضی از ادله نقلی آن اشاره می‌کنیم:

۱ ـ ۱. عدم امکان تغییر و تحریف در قرآن

آیاتی از قرآن کریم بیان می‌کنند که قرآن قابل تغییر و تحریف نیست و تغییر و تحریف در آن امکان ندارد:
“نه از پیش روی، باطل بدو راه یابد و نه از پس، نازل شده از جانب خداوند حکیم و ستودنی است.” “نشاید که این قرآن را جز به خدا نسبت دهند؛بلکه تصدیق چیزی است که پیش از آن آمده است و توضیح آن کتاب است، شکی نیست که از جانب پروردگار جهانیان است”.

۲ ـ ۱. عصمت پیامبر

آیاتی که به‌طور جداگانه عصمت پیامبر ـ صلی‌الله‌علیه‌وآله ـ را در دریافت، نگه‌داری و ابلاغ وحی بیان می‌کنند.

أ. دریافت وحی

عصمت پیامبر ـ صلی‌الله‌علیه‌وآله ـ در مقام دریافت وحی:”همانا تو قرآن را از نزد حکیم و دانا دریافت می‌کنی”.

ب. نگه‌داری وحی

عصمت در مقام نگه‌داری قرآن:”ما بر تو قرآن را قرائت می‌کنیم و تو از یاد نمی‌بری”.

ج. ابلاغ وحی

عصمت پیامبر ـ صلی‌الله‌علیه‌وآله ـ در مقام تلاوت و ابلاغ:”پیامبر ـ صلی‌الله‌علیه‌وآله ـ آیات قرآن را بر آنها تلاوت می‌کند”. یا این‌که می‌فرماید:”پیامبر ـ صلی‌الله‌علیه‌وآله ـ از روی هوا و هوس سخن نمی‌گوید سخن او وحی است”.
بلکه خداوند پیامبر ـ صلی‌الله‌علیه‌وآله ـ را تهدید می‌کند اگر کمترین تغییری در وحی انجام دهد او را به بدترین عذاب گرفتار می‌کند:”اگر پیامبر ـ صلی‌الله‌علیه‌وآله ـ پاره‌ای از سخنان را به افترا بر ما می‌بست، با قدرت او را فرو‌می‌گرفتیم، سپس رگ دلش را پاره می‌کردیم، و هیچ‌یک از شما را توان آن نبود که مانع شود”.

۳ ـ ۱. عدم تغییر قرآن از سوی پیامبر

آیاتی که بیان می‌دارد که پیامبر ـ صلی‌الله‌علیه‌وآله ـ حق هیچ‌گونه تغییر و تبدیلی را در قرآن ندارد:”بگو مرا نرسد که آن را از سوی خود دگرگون کنم. هرچه به من وحی می‌شود، پیرو همان هستم”.

۴ ـ ۱. عدم تغییر و تحریف قرآن

روایاتی که از آنها عدم تغییر و تحریف قرآن استفاده می‌شود. برای نمونه به یک روایت اشاره می‌شود:

روایتی از پیامبر

پیامبر ـ صلی‌الله‌علیه‌وآله ـ فرمود:”من در بین شما دو چیز گران‌بها کتاب خدا و عترتم، اهل بیتم را به یادگار می‌گذارم و این دو از هم جدا نمی‌شوند تا در حوض کوثر بر من وارد شوند”.
این روایت که مورد قبول شیعه و اهل سنت است، بیان می‌دارد که قرآن تا روز قیامت صلاحیت استناد را دارد و بر مردم حجت است. روشن است که اگر قرآن قابل تحریف و تغییر می‌بود، صلاحیت استناد و منبعیت احکام دین را نداشت.

۲. ملاک پذیرش یا رد احادیث

روایات متعددی از پیامبر ـ صلی‌الله‌علیه‌وآله ـ و ائمه معصومان ـ علیهم‌السلام ـ رسیده است که می‌فرمایند ملاک قبولی یا رد احادیث ، موافقت و مخالفت با قرآن است.
در زیر نمونه‌های از آن نقل می‌شود:

روایتی از پیامبر

پیامبر ـ صلی‌الله‌علیه‌وآله ـ فرمود:”هر چیزی که موافق کتاب خداست، قبول کنید و هر چیزی که مخالف قرآن است، قبول نکنید”.

روایتی از امام صادق

امام صادق ـ علیه‌السلام ـ می‌فرمایند:”از ما حدیثی را قبول نکنید، مگر آنچه موافق قرآن است و حدیثی که مخالف سخن پرودگار ماست، قبول نکنید”.

نتیجه

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.