پاورپوینت کامل چگونگی معرفی خدا به کودکان ۳۱ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل چگونگی معرفی خدا به کودکان ۳۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل چگونگی معرفی خدا به کودکان ۳۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل چگونگی معرفی خدا به کودکان ۳۱ اسلاید در PowerPoint :
پاورپوینت کامل چگونگی معرفی خدا به کودکان ۳۱ اسلاید در PowerPoint
کلیدواژه: معرفی خدا، وصف خدا، کودکان.
پرسش: توصیف خدا برای یک بچه چهارساله چهگونه است؟
پاسخ:
فهرست مندرجات
۱ – مقدمه بحث
۲ – ویژگیهای روانشناختی کودک در سن چهارسالگی
۲.۱ – تفکر از راه الگوسازی
۲.۲ – یادگیری از راه تقلید
۲.۳ – کنجکاو بودن
۲.۴ – کوتاه بودن توجه به محیط
۲.۵ – توانایی انتقاد از خود
۲.۶ – یادگیری کارهای عملی
۲.۷ – لذتبخش بودن بازیهای نمایشی
۳ – درک کودکان از خدا در سن چهارسالگی
۳.۱ – تصویر کودکان از خدا
۳.۲ – بهرهگیری از الگوهای نمادین
۳.۳ – ایجاد تصویر مثبت از خداوند
۳.۴ – تأثیرهای الفاظ و مناظر بر ذهن کودک
۳.۵ – همراهی خداشناسی و خداباوری
۳.۶ – تفکر درباره پرسشهای کودکان
۳.۶.۱ – استفاده از مثالهای مناسب
۳.۷ – توصیف خداوند در همه زمانها
۴ – معرفی منابع
۵ – پانویس
۶ – منبع
مقدمه بحث
پیش از هر چیزی باید نگاهی از زاویه روانشناسی رشد به خصوصیات و ویژگیهای کودکانی که در این سن هستند بیندازیم تا بهتر بتوانیم عمل کنیم. بعد از آن نگاهی به نکات کاربردی و کلیدی در باب معرفی خدا به کودکان میاندازیم. بر همین اساس پاسخ ما دارای دو بخش خواهد بود.
ویژگیهای روانشناختی کودک در سن چهارسالگی
روانشناسان رشد معتقدند کودکان چهارساله در مرحله پیشعملیاتی (Preoperational stage) قرار دارند و ویژگیهایی خاص دارند. توجه به این خصوصیات به ما کمک میکند که چهگونه با کودک برخورد کنیم و به چه صورت خدا را برای او معرفی کنیم. بعضی از این ویژگیها، عبارتاند از:
تفکر از راه الگوسازی
کودک در این سن از طریق نمادسازی و الگوسازی به تفکر میپردازد.
یادگیری از راه تقلید
تقلید، اولین گام در یادگیری کودک است و کودکان ابتدا باورهای ساده را میآموزند و آنگاه بینش وسیعتری پیدا میکنند.
کنجکاو بودن
دائماً سؤال میکنند و بسیار کنجکاو هستند. سؤالات آنها اغلب با چرا همراه است.
کوتاه بودن توجه به محیط
مدت زمانی که به چیزی توجه میکنند، کوتاه است.
توانایی انتقاد از خود
میتوانند از خود انتقاد کنند و ایرادهای خود را ببینند.
یادگیری کارهای عملی
در کارهای عملی و تجسمی بیشتر یاد میگیرند.
لذتبخش بودن بازیهای نمایشی
بازیهای نمایشی برای او لذتبخش است.
دقت در این خصوصیات لازم است؛ چراکه تا ما شناختی از کودک نداشته باشیم، نمیتوانیم چیزی را به او تفهیم کنیم.
درک کودکان از خدا در سن چهارسالگی
کودک در سنین پیشدبستانی در مرحله ابتدایی خداشناسی، به عنوان یک فرد جستوجوگر وارد هستی میشود و آن را یک نیاز میپندارد. در دین اسلام این مسئله به فطرت خداجویی انسان نسبت داده شده است. بر این اساس باید به چرا و چهگونههای کودکان پاسخ درست داد. از سوی دیگر پاسخ درست به کودک، مستلزم تخصص خاص کودکشناسی ـ به ویژه در زمینه القای پیامهای سرنوشتساز اعتقادی به ایشان ـ است؛ چراکه با اندک خطا ممکن است مانند سوزنی که به چشم کودک فرو میرود و تا همیشه نابینا میشود، تأثیر معکوس داشته باشد. اگرچه تحقیق علمی و تجربی در این زمینه و تفکر کودک صورت نگرفته و تنها به نظریهپردازی اکتفا شده است، ولی نظریهپردازان و رهنمودهای بزرگان دینی، راههای عملی مواجهه با حس جستوجوگر و تفکر کودک را بیان کردهاند. برخی از آنها، عبارتاند از:
تصویر کودکان از خدا
تصویر کودکان از خدا بسیار متأثر از تصویری است که از والدین خود دارند. اگر کودکی والدین خود را قابل اعتماد، مهربان و قابل دسترس بداند، احتمالاً خدا را نیز دارای چنین صفاتی خواهد دانست. از سوی دیگر، اگر والدین خود را خشن، بیتفاوت و بیانصاف بداند، درباره خدا نیز چنین تصوراتی خواهد داشت. والدین، در نحوه درک فرزندشان از خدا، بیشترین تأثیر را دارند. به همین خاطر والدین باید صداقت و صراحت داشته باشند، مساوات را رعایت کنند، دروغ نگویند، همدم فرزندانشان باشند.اگر دچار مشکلی شدند، به او کمک کنند و… تا تصویر مناسبی از والدین خود داشته باشد تا در هنگام تطبیق خدا به پدر و مادر، تصویر نیکی از خدا در ذهن او مجسم شود.
بهرهگیری از الگوهای نمادین
همانطور که گفته شد کودکان در سن ۴ تا ۵ سالگی از طریق نمادسازی و الگوسازی به تفکر میپردازند. کودکان برای بیان احساس ترس و اضطراب خود، آن را به شکل هیولا یا غول به تصویر میکشند. چیزهای خوب را نیز به صورت فرشته یا موجودات دوستداشتنی ترسیم میکنند. بنابراین برای انتقال هر مفهومی به کودک و شناخت آنها بهتر است از الگوهای نمادین استفاده کنید. به کارگیری تجسم موجودات خارجی که نشانگر احساسات خوب و بد درونی انسان با
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 