پاورپوینت کامل جنت در قرآن و حدیث ۱۸ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل جنت در قرآن و حدیث ۱۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل جنت در قرآن و حدیث ۱۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل جنت در قرآن و حدیث ۱۸ اسلاید در PowerPoint :
جنت در قرآن
کلیدواژه: قرآن، حدیث، جنت.
پرسش: لغت، قرآن و حدیث، درباره جنت چه گفتهاند؟
فهرست مندرجات
۱ – واژه شناسی جنت
۱.۱ – دیدگاه ابن فارس
۱.۲ – جنت باغ خرما و انگور
۱.۳ – دیگاه علامه مجلسی
۱.۴ – نظر راغب اصفهانی
۱.۵ – نظر آرتورجفری
۲ – واژه پاورپوینت کامل جنت در قرآن و حدیث ۱۸ اسلاید در PowerPoint
۳ – پانویس
۴ – منبع
واژه شناسی جنت
واژه «جنّت» در لغت عرب، از ریشه «جنن» به معنای «ستر (پوشیدگی و حفاظ داشتن)»، همان باغ یا بستان است که زمین آن، به سبب تراکم بسیار درختان یا گلها، از دیده پوشیده میماند.
دیدگاه ابن فارس
ابن فارس دراینباره میگوید:
الجیم و النون اصل واحد و هو السترو التستر… و الجنه البستان و هو ذاک لان الشجر بورقه یستر؛ جیم و نون، یک ریشه است و آن، پوشش و پوشاندن است… و جنّت، بوستان است و چنین بودنش، برای این است که درختان، با برگهایشان [زمینی را] میپوشانند.
همچنین، بستان و یا نخلستانی که پیرامون آن، محصور شده و درون آن از نظر، پنهان است، «جنّت» نامیده میشود.
جنت باغ خرما و انگور
برخی از لغتشناسان بر این باورند که واژه «جنّت» در کلام عرب، جز به باغی که در آن، درختهای خرما و انگور باشند، اطلاق نمیگردد و در غیر این صورت، «حدیقه» گفته میشود. در مقابل، خلیل بن احمد فراهیدی، «جنّت» را به «حدیقه» تفسیر کرده است:
«الجنّه: الحدیقه، وهی بستان ذات شجر ونزهه؛ جنّت، حدیقه است، و حدیقه، بوستان دارای درخت و تفرجگاه است.»
برخی از لغتشناسان، وجه نامگذاری جایگاه نیکوکاران در سرای جاوید به «جنّت» را کثرت درختان و سایههای آن میدانند و برخی، مستور بودن نعمتهای آن در این جهان برای ما.
گفتنی است که وجه دوم، از پیامبر خدا (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) نیز در پاسخ یزید بن سلام (که از علّت نامگذاری بهشت به «جنّت» از ایشان پرسید) نقل شده است:
«لانَّها جَنینَهٌ خیَرَهٌ نَقیَّهٌ و عندَ اللّهِ تَعالی ذکرُهُ، مَرضیَّهٌ. برای این که بهشت، پوشیده،اندوخته، پاک و در نزد خدای بلندمرتبه، مورد رضایت است.»
دیگاه علامه مجلسی
علّامه مجلسی در تبیین جمله «لانَّها جَنینَه» میگوید:
«ای مستوره عن الخلق و لا یستر الا ما کان خیره؛ یعنی از خلق، پوشیده است و جز اندوخته هم چیزی پوشیده نمیشود.»
نظر راغب اصفهانی
راغب اصفهانی به هر دو وجه تسمیه اشاره کرده، میگوید:
«و الجنه کل بستان ذی شجر یستر باشجاره الارض، قال عزوجل: «لَقَد کَانَ لِسَبَاٍ فِی مَسْکَنِهِم آیَهٌ جَنَّتانِ عَن یَمینٍ وَ شِمالٍ» «وَبَدَّلْناهُمْ بِجَنَّتَیْهِمْ جَنَّتَیْنِ» «وَ لَولا اذْ دَخَلْتَ جَنَّتَکَ» قیل: و قد تسمی الاشجار الساتره جنه، و علی ذلک حمل قول الشاعر: • من النّواضح تَسقی جنّه سحقا• و سمیت الجنه اما تشبیها بالجنه فی الارض وان کان بین
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 