پاورپوینت کامل تقویت روحیه دینی دانش‌جویان ۴۲ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل تقویت روحیه دینی دانش‌جویان ۴۲ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل تقویت روحیه دینی دانش‌جویان ۴۲ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل تقویت روحیه دینی دانش‌جویان ۴۲ اسلاید در PowerPoint :

پاورپوینت کامل تقویت روحیه دینی دانش‌جویان ۴۲ اسلاید در PowerPoint

کلیدواژه: روحیه دینی، دانش‌جویان.

پرسش: راهکارهایی در جهت تقویت روحیه دینی، در بین دانش‌جویان دانشگاه‌ها بیان کنید؟

پاسخ: برای تقویت و حفظ روحیه دینی دانش‌جویان لازم است محیط دانشگاه سالم و دور از هرگونه مظاهر فساد باشد. برای این هدف مهم، بهترین راهکار امر به معروف و نهی از منکر است. برای مقابله با مسائلی که محیط سالم دانشگاه را تهدید می‌کنند، باید ابتدا با اخلاق نیکو و رفتار مناسب تذکر دهیم و در صورت تأثیر نداشتن، وارد مراحل بعد شویم.

فهرست مندرجات

۱ – روحیه دینی پایین دانش‌جویان
۲ – تقویت بُعد شناختی (اقناع فکری)
۲.۱ – بیان کارکردهای روان‌شناختی و اجتماعی دین
۲.۲ – ارتباط دادن کشفیات علوم تجربی به خداوند
۲.۳ – تشویق به دین‌داری از سوی اساتید دانشگاه
۲.۴ – استفاده از اساتید قوی برای درس معارف
۲.۵ – برگزاری جلسات سخن‌رانی در شکل‌های تخصصی
۲.۶ – برگزاری جلسات پرسش و پاسخ
۲.۷ – برگزاری میزگرد
۲.۷.۱ – بیان یک نکته
۲.۸ – جمع‌آوری شبهات و فراهم آوردن پاسخ آن‌ها
۲.۹ – مکاتبه با مراکز پاسخ‌گو به شبهات دینی
۲.۱۰ – طراحی اجرای سیر مطالعاتی
۲.۱۱ – پخش نوارهای سخنرانی
۲.۱۲ – اجرای مسابقه کتاب‌خوانی
۲.۱۲.۱ – یادآوری یک نکته
۲.۱۳ – فراهم کردن فرصت‌های مشاوره
۳ – تقویت بعد عاطفی (اقناع روحی)
۳.۱ – تقویت روحیه دینی
۳.۱.۱ – تشکیل جلسات سخن‌رانی (جلسات وعظ)
۳.۱.۲ – کلام مقام معظم رهبری
۳.۱.۳ – کلام خداوند متعال
۳.۲ – برگزاری مراسم‌ در ایام ویژه
۳.۳ – برگزاری دعا
۳.۴ – برگزاری جلسات خودمانی با علما
۳.۵ – ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت
۳.۶ – احیای فرهنگ ایثار و شهادت
۴ – تقویت و تصحیح رفتارها و برخوردها
۴.۱ – حدیثی از امام صادق
۴.۲ – نکات مهم
۴.۲.۱ – اصلاح خود
۴.۲.۱.۱ – کلام امام خامنه‌ای
۴.۲.۲ – صداقت در گفتار و اعمال
۴.۲.۳ – رعایت ادب و تواضع در برخوردها
۴.۲.۴ – برخورد بزرگوارانه در برابر اشتباهات
۴.۲.۵ – جلوگیری از کارهای بد دیگران
۴.۳ – نرم‌خویی
۵ – سالم‌سازی محیط
۵.۱ – امر به معروف و نهی از منکر
۶ – پانویس
۷ – منبع

روحیه دینی پایین دانش‌جویان

دانش‌جویانی که از روحیه دینی پایین برخوردارند یا فاقد این روحیه می‌باشند، به چند دسته عمده تقسیم می‌شوند:
۱. گروهی که فاقد بینش دینی هستند؛
۲. گروهی که نگرش غلط نسبت به دین دارند؛
۳. گروهی که با وجود داشتن نگرش صحیح، از انگیزه و انرژی کافی برخوردار نیستند؛
۴. گروهی که بر اثر برخوردهای نادرست و ناشایست، از دین زده شده‌اند و یا حداقل، تحت تأثیر برخورد مناسب قرار نگرفته‌اند که به مسائل دینی تمایل پیدا کنند؛
۵. گروهی که تحت تأثیر جوّ ناسالم و آلوده، روحیه دینی خود را از دست داده‌اند. بر این اساس برای تقویت روحیه دانش‌جویان راهکارهایی در چهار بخش ارائه می‌گردد:
أ. تقویت بُعد شناختی (اقناع فکری)؛
ب. تقویت بُعد عاطفی (اقناع روحی)؛
ج. تقویت و تصحیح رفتارها و برخوردها؛
د. سالم‌سازی محیط.

تقویت بُعد شناختی (اقناع فکری)

اساسی‌ترین، وسیع‌ترین، عمیق‌ترین و ماندگارترین تأثیری که می‌توان در جامعه‌ای به وجود آورد و به وسیله آن، زندگی عقلانی و انسانیِ افرادِ آن جامعه را متحول کرد، تأثیر در جهان‌بینی و ارزش‌گذاری و باور آن جامعه می‌باشد. تأثیر انبیا (صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعین) در جامعه‌ها از این نوع بوده است؛ و جانشینان و پیروان آنان نیز باید فعالیتشان را در این کانون متمرکز نمایند. پاورپوینت کامل تقویت روحیه دینی دانش‌جویان ۴۲ اسلاید در PowerPoint نیز از این رهگذر تأمین می‌شود. رشد فکری و علمی در مسائل دینی، مهم‌ترین عامل پرورش دین و ایمان به شمار می‌رود؛ لذا دین اسلام بر پرورش نیروی عقلانی افراد، تأکید فراوان نموده است.
برای تحقق این هدف باید رشد فکری دانش‌جویان را بالا برده و به آنان قوه تجزیه و تحلیل داده شود. راهکارهای تقویت این بُعد از این قرارند:

بیان کارکردهای روان‌شناختی و اجتماعی دین

علاقه‌مندی به چیزی ارتباط زیادی به مفید بودن آن دارد. کسانی که به دین علاقه ندارند، احساس می‌کنند که دین در زندگی او نقشی ندارد. این در حالی است که در علم روان‌شناسی از راه تجربه فواید متعددی برای دین‌داری بیان شده است؛ از جمله این‌که دین‌داری سبب آرامش روان، سلامت روان، رضایت از زندگی، کاهش اختلافات، معنادار شدن زندگی، احساس شادی و نشاط در افراد می‌گردد. هم‌چنین در علم جامعه‌شناسی، نقش دین، کاهش بزه‌کاری و کاهش جرم است. این مطالعات، جنبه علم تجربی دارند. بیان این مسائل دانش‌جویان را زودتر قانع می‌سازد؛ زیرا آنان به سبب دانش‌جو بودن خود به مسائل علمی و تجربی به دیده مثبت نگاه می‌کنند.

ارتباط دادن کشفیات علوم تجربی به خداوند

پیچیدگی‌هایی را که علم فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، فیزیولوژی و نجوم درباره عالم خلقت به دست آورده‌اند، می‌توان در ارتباط با خالق عالم مطرح کرد. و این اسرار و رموز عالم را ناشی از او دانست.

تشویق به دین‌داری از سوی اساتید دانشگاه

اگر یک روحانی دانش‌جو را به دین تشویق کند، ممکن است تأثیر کمی داشته باشد؛ اما اگر اساتید دانشگاهی یعنی کسانی که در رشته‌های تجربی و ریاضی تخصص دارند، دانش‌جویان را به دین‌داری تشویق کنند و نکاتی را سر کلاس‌ها بیان کنند، بیش‌تر اثر دارد.

استفاده از اساتید قوی برای درس معارف

در مورد تعیین و استفاده از استادهای قوی و دانشمند در زمینه معارف، نقش اساسی را مسئولین دانشگاهی دارند؛ ولی خود دانش‌جویان نیز در این زمینه، بدون نقش نمی‌باشند. به‌هرحال با توجه به سطح فکری دانش‌جویان، و اهمیت موضوع، باید اساتیدی برای تدریس در درس‌های معارف انتخاب شوند که دارای سطح بالایی از دانش دینی باشند. به عبارت بهتر متخصص در مسائل دینی باشند و بتوانند در زمینه‌های اعتقادی و کلامی، فقهی و اخلاقی و… پاسخ‌گوی دانش‌جویان باشند و مطالب صحیحی به آنان ارائه دهند.

برگزاری جلسات سخن‌رانی در شکل‌های تخصصی

می‌توان در این جلسات از مبلغان و علمای حوزه علمیه استفاده کرد که دارای تخصص در رشته‌های خاصی مانند عقاید، تاریخ، فقه، قرآن، حدیث، اخلاق و…. هستند؛ مثلاً جلساتی در زمینه مسائل اعتقادی برگزار کنیم و از علمای متخصص در این زمینه دعوت کنیم تا دانش‌جویان مسائل خود را در این زمینه کسب کنند.

برگزاری جلسات پرسش و پاسخ

برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با حضور اساتید دینی (استفاده از پیشنهاد دانش‌جویان برای دعوت اساتید)

برگزاری میزگرد

برگزاری میزگرد با کمک گرفتن از خود دانش‌جویان که برای آن‌ها نیز جذاب خواهد بود.

بیان یک نکته

در تمام مراحل بالا از افرادی که متخصص در دین نیستند، نباید استفاده شود و این‌که «دین‌دار بودن شخص به معنی داشتن تخصص در دین نمی‌باشد».

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.