پاورپوینت کامل تفاوت مفهوم با ماهیت در منطق ۱۴ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل تفاوت مفهوم با ماهیت در منطق ۱۴ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل تفاوت مفهوم با ماهیت در منطق ۱۴ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل تفاوت مفهوم با ماهیت در منطق ۱۴ اسلاید در PowerPoint :
پاورپوینت کامل تفاوت مفهوم با ماهیت در منطق ۱۴ اسلاید در PowerPoint
کلیدواژه:مفهوم، ماهیت، منطق.
پرسش:در منطق، فرق بین مفهوم و ماهیت چیست؟ و چرا می گویند مفاهیم را نمی توان با حد تعریف کرد، اما ماهیّت را می توان؟
پاسخ:مفهوم بطور کلی شامل مفاهیم حقیقی و اعتباری میشود و منظور از ماهیت، مفهوم حقیقی است که معقول اولی هم نامیده میشود. مفاهیم غیر حقیقی، اعتباری و غیرماهوی هستند و این قابلیت را ندارند که هم در ذهن و هم در خارج موجود باشند و در مورد این گونه از مفاهیم باید گفت که میان مفهوم و مصداق عینیت بر قرار نیست، اما ماهیات با افرادشان تطابق ذاتی دارند. بنابر این از طریق مفهوم نمیتوان به حقیقت مصداق دست یافت.
فهرست مندرجات
۱ – چندنکته
۱.۱ – مفهوم اعم از ماهیت میباشد.
۱.۲ – معنای مفهوم و ماهیت
۱.۳ – ماهیت به وجود ذهنی و خارجی موجود میشود برخلاف ماهیت
۱.۴ – مفهوم قابل تعریف نیست.
۲ – پانویس
۳ – منبع
چندنکته
ما ترجیح می دهیم که شما پاسخ خود را با دقت در نکاتی که در ذیل بیان می داریم، استخراج نمائید:
مفهوم اعم از ماهیت میباشد.
مفهوم حقیقی که به آن معقول اولی نیز گفته میشود، همان ماهیت است، البته ماهیت به حمل شایع یعنی مفاهیمی مانند سیاهی، سفیدی، سنگ، چوب و نظایر آن، نه ماهیت به حمل اولی که خودش یک مفهوم اعتباری در شمار معقولات ثانوی است . معقولات ثانوی بر خلاف مفاهیم حقیقی، اعتباری و غیرماهوی هستند و این قابلیت را ندارند که هم در ذهن بیایند و هم در خارج موجود شوند، در مورد اینگونه مفاهیم باید گفت که میان مفهوم و مصداق، عینیت برقرار نیست، و حملشان بر مصادیقشان بسان حمل ماهیت بر افرادش نیست، که یک تطابق ذاتی میانشان برقرار باشد، و از طریق مفهوم بتوان به حقیقت مصداق راه یافت.
اینگونه مفاهیم خود بر دو گونه اند: معقول ثانوی فلسفی و معقول ثانوی منطقی. معقول ثانوی فلسفی بر خلاف ماهیت که نسبت به خارجیت و منشائیت برای آثار لابشرط و لا اقتضاء است، عین واقعیت و ترتب آثار است یعنی مفاهیمیاند که حیثیت مصداقشان حیثیت در خارج بودن و منشاء آثار خارجی بودن است مانند وحدت و فعلیت و وجوب و… معقول ثانوی منطقی، مفاهیمی اند که از این جهت با ماهیت تفاوت دارند که حیثیت مصداقشان، بودن در ذهن است
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 