پاورپوینت کامل آقا علی زنوزی ۳۲ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل آقا علی زنوزی ۳۲ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل آقا علی زنوزی ۳۲ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل آقا علی زنوزی ۳۲ اسلاید در PowerPoint :
محتویات
۱ زندگی
۲ تحصیلات
۳ فلاسفه معاصر وی
۴ شاگردان
۵ نوآوریهای فلسفی
۶ آثار
۷ پانویس
۸ منابع
۹ پیوند به بیرون
زندگی
وی در ۱۲۳۴ در اصفهان متولد شد. پیشوند آقا (یا آغا) غالباً ملازم نام اوست.[۱] شهرت وی، مدرّس، زنوزی، طهرانی و حکمی ضبط شده است.[۲] بهرغم آنچه مشهور است، آقاعلی در هیچیک از آثارش خود را زنوزی یا مدرّس زنوزی معرفی نکرده و عنوانی که برای خود برگزیده، آقا علی مدرّس طهرانی است. [۳]
آقا علی به دلیل جامعیت در معقول و منقول به «مدرس» و به سبب کمالات صوری و معنوی به «حکیم الهی» و «استاد الاساتید» شهرت یافت.[۴] وی همچنین یکی از حکمای اربعه بود که باعث تثبیت و رونق حوز فلسفی تهران شدند. مدرس طهرانی هم علوم نقلی و هم علوم عقلی را تدریس میکرد، اما شهرت وی بیشتر در علوم عقلی بود.[۵] ظاهراً پس از مدتی وی فقط به تدریس حکمت پرداخته و این امر باعث انتقال مجلس درس او از مدارس رسمی به منزلش شده است.[۶] اما، به گزارش کنت دو گوبینو[۷] این موضوع از شهرت وی و اقبال شاگردان به او نکاسته است.
آقا علی مدرّس در ۱۳۰۷ وفات یافت و در حرم عبدالعظیم حسنی در شهر ری دفن شد.[۸]
تحصیلات
پدر آقا علی، ملا عبدالله زنوزی، شاگرد ملا علی نوری و از مروّجان فلسف ملاصدرا و مؤسس حوزه فلسفی تهران بود. آقا علی در سال ۱۲۳۷ (در سه سالگی) به همراه پدرش به تهران آمد و پس از فراگیری مقدمات علوم، از جمله ادبیات عرب و منطق و اصول فقه و کلام، در حلق درس پدر شرکت نمود. پس از درگذشت پدرش در ۱۲۵۷، برای ادام تحصیل به عراق، اصفهان و قزوین رفت و نزد استادانی چون میرزا حسن نوری فرزند ملا علی نوری، سید رضی لاریجانی، ملا آقا قزوینی، ملا محمد جعفر لنگرودی، میرزا محمدابراهیم نقشه فروش و ملا محمد جعفر لاهیجی تلمذ کرد و سپس به تهران بازگشت.[۹]
آقا علی مدرّس در حدود سال ۱۲۷۰ تدریس در علوم معقول را در تهران آغاز کرد؛ نخست در مدرس قاسم خان و سپس در مدرس سپهسالار به تعلیم فلسفه پرداخت. ظاهراً در همان ایام نزد میرزا حسن آشتیانی به فراگیری علوم نقلی نیز مشغول بوده است. [۱۰] مدرّس طهرانی به تصوف نیز تمایل داشته و بنا به نقل معصومعلیشاه [۱۱] به منور علیشاه (از اقطاب سلسل نعمتاللهیه) دست اردت داده و به گزارش مدرّس گیلانی مرید شیخ غلامرضا شیشهگر بوده است.
فلاسفه معاصر وی
آقا بزرگ طهرانی با آقا علی در تهران ملاقات داشته و او را در حکمت، برتر از معاصرانش دانسته و مجلس درس وی را در تهران پر رونق وصف کرده است؛ اما، قضاوت دربار برتری آقا علی از معاصرانش دشوار است. حاج ملا هادی سبزواری، آقا محمد رضا قمشهای و ابوالحسن جلوه از معاصران مدرّس طهرانی بودند و از حیث استادان، هم طبقه به شمار میآیند و به غیر از حکیم جلوه، از مروّجان فلسف ملاصدرا بودند. با وجود این، شهرت سبزواری به گونهای است که بسیاری، او را بزرگترین فیلسوف بعد از ملاصدرا میدانند.[۱۲]آقا علی مدرّس در آثار خود[۱۳] از سبزواری با احترام و تعظیم- با تعبیر «وحید عصرنا» – یاد کرده است. سید جلال الدین آشتیانی پس از تردید در برتری آن دو به یکدیگر، در نهایت به برتری سبزواری رأی داده است.[۱۴] به نظر وی، سبزواری از حیث سرعت انتقال و تحریر مطالب غامض با عباراتی کوتاه و روان و اجتناب از تطویل کلام بر آقا علی ترجیح دارد. اما مهدی حائری یزدی [۱۵] آقا علی را، به سبب داشتن ذوق نقادانه و ابتکار درعرض راه حلهای جدید برای مشکلات فلسفی، از سبزواری برتر دانسته و دلیل شهرت کمتر آقا علی را، شیوه نقادانه داشتن و پیروی صرف نکردن از ملاصدرا دانسته است.
در میان دیگر حکمای حوز تهران، آقا علی مدرّس و آقا محمد رضا قمشهای، از جهت علمی، از حکیم جلوه بسیار برتر بودهاند.[۱۶] گفتنی است که طول تدریس آقا علی در تهران بیشتر از قمشهای و گرایش اوبیشتر حکمت برهانی بوده، اما قمشهای به عرفان و جنبههای ذوقی حکمت متعالیه توجه بیشتری داشته است.[۱۷]
شاگردان
بزرگان بسیاری نزد او حکمت آموختهاند که برخی از آنان عبارتاند از:
میرزا محمد باقر اصطهباناتی
میرزا حسن آشتیانی
حیدر قلی خان قاجار نهاوندی
میرزا هاشم اشکوری
حسن کرمانشاهی
میرزا علی اکبر حکمی یزدی
میرزا طاهر تنکابنی
شیخ عبدالنبی مازندرانی.[۱۸]
نوآوریهای فلسفی
حکیم مدرّس طهرانی نکات و راهحلهای تازهای برای برخی مسائل فلسفی عرضه کرده که مهمترین آنها در بحث معاد و راه حل متفاوت او در توجیه فلسفی معاد جسمانی است. وی به-رغم استفاده از اصول و مبانی فلسف ملاصدرا (مانند اصالت وجود، تشکیک وجود و حرکت جوهری)، دربار معاد، نظری متفاوت با او ابراز نموده است.[۱۹] به عقید او، نفوس کَوْنی جزئی
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 