پاورپوینت کامل پرفسور فلاطوری ۴۵ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل پرفسور فلاطوری ۴۵ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل پرفسور فلاطوری ۴۵ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل پرفسور فلاطوری ۴۵ اسلاید در PowerPoint :

محتویات

۱ ولادت و وفات
۲ زندگی‌نامه علمی

۲.۱ ایران
۲.۲ آلمان

۳ اقدامات دینی و فرهنگی

۳.۱ تأسیس کتابخانه شیعی در دانشگاه کلن
۳.۲ آکادمی علوم اسلامی
۳.۳ اصلاح محتوای اسلامی کتب درسی اروپا
۳.۴ دانشکده معارف اسلامی

۴ پاره‌ای از اندیشه‌ها
۵ آثار
۶ بزرگداشت
۷ پانویس
۸ منابع
۹ پیوند به بیرون

ولادت و وفات

عبدالجواد فلاطوری، از نوادگان آخوند ملا اسماعیل اصفهانی در ۱۹ دی ۱۳۰۴ش. در اصفهان متولد شد.[۱] پدرش، حسین فلاطوری و مادرش رقیه خدابخشیان بود.[۲]

وی در ۷۱ سالگی، ۹ دی ماه ۱۳۷۵ش. در آلمان درگذشت و پیکرش در روز ۲۱ همان ماه در اصفهان کنار آرامگاه حاج آقا رحیم ارباب (تکیه فاضل هندی) به خاک سپرده شد.[۳]

زندگی‌نامه علمی

ایران

چنانکه در زندگینامه خودنوشت وی آمده است دوره ۶ ساله تحصیلات ابتدایی را در سال‌های ۱۹۳۱م. تا ۱۹۳۷م. می‌گذراند و مدرک دیپلم فنی را از دبیرستان آلمانی-ایرانی در سال ۱۳۲۲ش. (۱۹۴۳م.) دریافت می‌کند.

تحصیلات حوزوی وی از سال ۱۹۴۱م. آغاز می‌شود. علوم اسلامی (شامل زبان عربی و ادبیات، حقوق اسلامی، تاریخ اسلامی، منطق و فلسفه) را ابتدا ۲ سال در اصفهان، بعد از آن در تهران (۲ سال)، در مشهد (۶ سال)، و مجدداً در تهران (۳ سال) تحصیل می‌نماید. از سال ۱۹۴۳م. در کنار تحصیل به تدریس علوم حوزوی نیز اشتغال داشته است. وی در مقطعی نیز لباس رسمی روحانیت را برتن داشته است.[نیازمند منبع] در سال ۱۹۵۱م. از میرزا مهدی آشتیانی اجازه تدریس فلسفه دریافت می‌نماید.[۴] ترجمه قسمتی از این اجازه‌نامه چنین است:

«…منظورم فاضل کامل، و صاحب‌نظر استوار رأی، نور چشم و فرزند و مورد اعتماد من، عبدالجواد حکیمی فلاطوری است… او که خداوند در کسب رضای خود موفقش بدارد، مدتی طولانی از من استفاده برد و ژرفای مطالب حکمت و عرفان را فراگرفت. او اینک به درجه شامخی از این علوم و معارف رسیده است و صلاحیت تدریس کتاب‌هایی را داراست که در این رشته ها، فراهم شده است، با این همه نزد دانش پژوهان و طالبان حقایق، ناشناخته و مجهول القدر است. پس لازم دیدم از تلاش‌های او تشکر کنم و تمامی طالب علمان را و دانشجویان را سفارش کنم تا از او سرچشمه‌های دانش الهی و معارف ربانی و اصول حکمت و عرفان را فراگیرند.»[۵]

در سال‌های ۱۳۲۸-۱۳۲۹ش. در مباحثاتی دو نفره‌ای که با محمدرضا کلباسی(فقیه، فیلسوف۱۲۹۵-۱۳۸۳ق) داشت بدون تقاضای شخصی، کلباسی، اجازه روایت و گواهی اجتهاد بدو داد.[۶]

در سال‌های ۱۹۵۱ تا ۱۹۵۴م. در دانشکده فلسفه والهیات دانشگاه تهران تحصیل می‌کند که در ۱۹۵۴ درجه لیسانس را با ترجمه کتاب المشاعر ملاصدرا دریافت می‌نماید. این رساله به عنوان بهترین اثر سال، نایل به درجه عالی علمی می‌شود.[۷]

آلمان

فلاطوری در اکتبر ۱۹۵۴ به آلمان می‌رود و در دانشکده فلسفه ادامه تحصیل می‌دهد. در ترم زمستانی ۵۵-۱۹۵۴ در ماینس، و از ترم تابستانی ۱۹۵۴ تا ترم تابستانی ۱۹۵۷ در دانشگاه کلن، و ترم زمستانی ۵۸-۱۹۵۷ را مجدداً در ماینس و از ۱۹۵۸ در بن تحصیل می‌نماید. در آگوست ۱۹۶۰ در کلن به اخذ مدرک در امتحان بزرگ لاتین نایل می‌گردد.[۸]

از آغاز ترم زمستانی ۶۱-۱۹۶۰ در دانشگاه هامبورگ به عنوان استادیار (Loktorenstelle) مشغول می‌گردد و به آموزش زبان و ادبیات فارسی و فلسفه اسلامی مبادرت می‌کند.[۹]

وی درباره رشته‌های تحصیلی‌اش می‌نویسد:

«رشته‌های تحصیلی من اغلب، فلسفه به عنوان رشته اصلی و روان شناسی به عنوان رشته فرعی بودند. به عنوان دومین رشته فرعی مدتی تعلیم و تربیت، جامعه شناسی، شرق شناسی، فلسفه حقوق و علوم مقایسه‌ای الهیات خواندم، اما بالاخره علم مقایسه‌ای الهیات را به عنوان دومین رشته فرعی انتخاب کردم.»[۱۰]

فلاطوری در سال ۱۹۶۲ در رشته فلسفه با نگارش رساله‌ای با عنوان «تفسیر اخلاق کانت در پرتو احترام» با پیوست مقدمه‌ای در تحصیل لغت نامه عمومی کانت، دکتری‌اش را اخذ می‌کند.[۱۱]

در سال ۱۹۷۳ در دانشکده فلسفه دانشگاه کلن (رشته اسلام شناسی) پیرامون تغییر جریان فلسفه یونانی از طریق تفکرات اسلامی تحقیق می‌کند که بدین وسیله در ۱۹۷۴ عنوان پروفسور بدو داده می‌شود.[۱۲]

اقدامات دینی و فرهنگی

تأسیس کتابخانه شیعی در دانشگاه کلن

فلاطوری در سال ۱۹۶۸ با حمایت پروفسور دکتر اروین گرف و دکتر ولفگانگ واگنر کتابخانه‌ای را برای تحقیق شیعه (در دانشگاه کلن) تأسیس نمود که در اروپا در نوع خود نمونه و از شهرتی بین المللی برخوردار است.[۱۳] وی برای بنیانگذاری این کتابخانه، در سفری تحقیقاتی به ایران، حدود ۴۰۰۰ جلد کتاب از شهرهای مشهد، اصفهان و تهران گردآورد و به آلمان منتقل کرد.[۱۴]

وی در نوزدهمین کنگره شرق شناسان آلمانی در فرایبورگ، برنامه‌ای را برای تحقیق شیعه ارائه نمود، که اساس آن بررسی تفکرات شرق (به صورتی که مورد قبول علمای مغرب زمین باشد) بود. پس از این سخنرانی، دانشگاه توبینگن از وی تقاضای «تهیه و تکمیل اطلس مذهبی» و دانشگاه بن، تقاضای «طرح اقلیت‌های اسلامی» نمود.[۱۵]

آکادمی علوم اسلامی

نوشتار اصلی: آکادمی علمی اسلامی (آلمان)

فلاطوری در سال ۱۹۷۸ (۱۳۵۵ش.) «آکادمی علوم اسلامی» را در آلمان پاگذاری کرد. در این آکادمی پیشوایان و اندیشه‌وران مسیحی، یهودی و سایر ادیان جهانی را به گفتگو فراخواند. و در آوریل ۱۹۷۹ نخستین چاپ کتاب اسلام در دیالوگ که دربردارنده مجموعه مقاله‌های وی بود، نشر یافت که در دسامبر همان سال تجدید چاپ شد و چاپ‌های بعدی آن به پنج بار رسید. هدف وی گفتگویی دو جانبه در سطح دینی و علوم انسانی میان مغرب زمین مسیحی و مشرق زمین اسلامی بود تا از این طریق، پیش داوری‌ها و سوء تفاهم‌هایی را که در هر دو محیط فرهنگی موجود است از میان بردارد و راه را برای درک متقابل هموار سازد.[۱۶]

اصلاح محتوای اسلامی کتب درسی اروپا

از کارهای فلاطوری در آکادمی علوم اسلامی، اجرای «پروژه اصلاح کتب درسی» در اروپا بود. این کار نخست در آلمان غربی آن روز، و سپس در کشورهای دیگر اروپایی، با همه اختلاف‌ها و اشکال‌ها اجرا گردید.[۱۷] وی در مورد محتوای کتاب‌های درسی آلمان درباره اسلام می‌نویسد:

آنچه در طول چندین ساله مدرسه، آموخته می‌شود رفته رفته و گام به گام در مجموع شکل و صورتی سخیف، منحرف و مغلوط و پر از جسارت به اسلام در ذهن دانش آموز خواهد ساخت. پایه وجودش ساخته‌ای خواهد بود از تحقیر اسلام و مسلمین و یا احیاناً از اعتقاد به عقب ماندگی، بربریت، قساوت، آشفتگی و ضد حقوق انسانی بودن مسلمانان.[۱۸]

طبق پروژه مذکور، محتوای کتاب‎‌های درسی به ابعادی تقسیم شد و پس از مشخص شدن اغلاط به وسیله شروح و حواشی مورد اتفاق همه مذاهب اسلامی، نوب

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.