پاورپوینت کامل فلسفه ابن رشد: مشتمله علی کتابین جلیلین ۱۹ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل فلسفه ابن رشد: مشتمله علی کتابین جلیلین ۱۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل فلسفه ابن رشد: مشتمله علی کتابین جلیلین ۱۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل فلسفه ابن رشد: مشتمله علی کتابین جلیلین ۱۹ اسلاید در PowerPoint :
محتویات
۱ ساختار
۲ گزارش محتوا
۳ وضعیت کتاب
۴ پانویس
۵ منابع مقاله
۶ وابستهها
ساختار
کتاب، با مقدمهای در ترجمه ابن رشد آغاز شده و سپس سه اثر مزبور بهترتیبی که در عنوان آمده، آورده شده است.
گزارش محتوا
در مقدمه کتاب، ترجمهای از ابن رشد ارائه شده است. پس از این مقدمه اولین کتاب ابن رشد یعنی «فصل المقال فی ما بین الحکمه والشریعه من الاتصال» ذکر شده است. ابن رشد پس از حمد الهی و درود بر پیامبر اکرم(ص) در ابتدای این اثر مینویسد: غرض از این نوشته، این است که حکم شرعی این مطلب را به دست بیاوریم که آموختن فلسفه و علوم منطق، از نظر شرعی مباح است یا ممنوع (حرام) یا مأموربه (بهنحو وجوب یا استحباب)؟ در پاسخ میگوییم: اگر فعل فلسفه و نظرورزی، چیزی بیش از نظر در موجودات و اعتبار آنها از جهت دلالتشان بر صانع نباشد – موجودات از جهت مصنوع بودن، با شناخت صنعت آنها دال بر صانعند و هرچه شناخت صنعت آنها کاملتر و تمامتر باشد، شناخت صانع آنها اتم خواهد بود – درحالیکه شرع، ما را به مطالعه موجودات تشویق کرده است، لاجرم تحصیل فلسفه بهلحاظ شرعی یا واجب است و یا مستحب؛ زیرا شرع ما را به مطالعه موجودات با کمک عقل خوانده و شناخت موجودات با عقل را از ما خواسته است و این امر در آیههای زیادی از کتاب الهی وجود دارد، مثل آیه شریفه فَاعتَبِرُواْ یـا أُوْلِی لأَبصَارِ که نص و صریح در وجوب استعال قیاس عقلی یا قیاس عقلی و شرعی باهم است و یا مانند آیه شریفه أو لم ینظروا فی ملکوت السموات والأرض وما خلق الله من شیء که نص و صریح در تشویق به نظر و تفکر در همه موجودات است و از جمله کسانی که خداوند متعال او را به این علم، مخصوص نمود و بزرگش داشت، ابراهیم نبی(ع) بود که خدای متعال در قرآن کریم درباره وی میفرماید: و کذلک نری إبراهیم ملکوت السموات والأرض.
یا مانند آیه شریفه: أفلا ینظرون إلی الإبل کیف خلقت وإلی السماء کیف رفعت و…[۱].
حال که واضح است شرع، نظر با عقل در موجودات و اعتبار آن را واجب کرده و اعتبار هم چیزی بیش از استنباط مجهول از معلوم و استخراج مجهول از معلوم نیست و این امر هم همان قیاس است یا با قیاس حاصل میشود، آنگاه واجب است که نظرمان در موجودات را با قیاس عقلی قرار دهیم و روشن است که این نوع از نظری که شرع ما را به آن میخواند و تشویق میکند، اتم انواع نظر با انواع قیاس است که «برهان» نامیده میشود. ازآنجاکه شرع، شناخت خدای متعال و موجوداتش را با برهان تشویق میکند، افضل (مستحب) یا امر ضروری (واجب) برای کسی که میخواهد خدای متعال و سایر موجودات را با برهان بشناسد این است که اولا انواع براهین را بشناسد و شروط آن و مخالفت قیاس برهانی با قیاس جدلی و خطابی و مغالطی و غیره را بداند و این ممکن نخواهد بود مگر اینکه قبلا درباره قیاس مطلق و انواع آن و… اطلاع بیابد&#۹
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 