پاورپوینت کامل حبس مرتکب شونده محرمات الهی ۱۸ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل حبس مرتکب شونده محرمات الهی ۱۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل حبس مرتکب شونده محرمات الهی ۱۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل حبس مرتکب شونده محرمات الهی ۱۸ اسلاید در PowerPoint :

حبس مرتکب‌شونده محرمات الهی

حبس مرتکب‌شونده محرمات الهی از مباحث فقهی و حقوقی مربوط به حقوق زندانی و درباره حکم زندانی‌کردن کسی است که مرتکب محرمات الهی می‌شود. در این باره به روایاتی که دلالت به دربند کردن زن زنادهنده می‌کند، استناد کرده‌اند. این روایات از نظر دلالت بر بحث مورد نظر محل تأمل است.

فهرست مندرجات

۱ – روایات
۲ – آرای فقیهان شیعه
۳ – آرای دیگر مذاهب
۴ – پانویس
۵ – منبع

۱ – روایات

۱. روی الحسن بن محبوب، عن عبداللّه بن سنان، عن ابی عبداللّه (علیه‌السّلام) قال: جاء رجل الی رسول اللّه فقال: انّ امّی لا تدفع ید لامس. قال: فاحبسها. قال: فعلت. قال: فامنع من یدخل علیها. قال: قد فعلت. قال: فقیّدها؛ فانّک لا تبرّها بشی‌ء افضل من ان تمنعها من محارم اللّه (عزّوجلّ)؛

[۱] صدوق، محمد بن علی، من لا یحضره الفقیه، ج۴، ص۷۲.

[۲] حر عاملی، محمد بن حسن، وسائل الشیعه (به نقل از:من لا یحضره الفقیه)، ج۱۸، ص۴۱۴، ح۱.

[۳] فیض کاشانی، ملا محسن، الوافی، ج۱۵، ص۵۵۱- ۵۵۲، ح۱۵۶۷۴.

امام صادق (علیه‌السلام) فرمود: شخصی خدمت رسول خدا رسید و گفت: مادرم دست نامحرم را رد نمی‌کند. فرمود: او را حبس کن. گفت: انجام دادم. گفت: نگذار کسی بر او وارد شود. گفت: انجام دادم. فرمود: او را ببند؛ زیرا هیچ خوبی در حقّ او به‌اندازه اینکه او را از گناهان الهی بازداری، نیست.
نظر نگارنده: طریق صدوق به این روایت چنین است: محمد بن موسی بن متوکل از عبداللّه بن جعفر حمیری و سعد بن عبداللّه، از احمد بن محمد بن عیسی، از حسن بن محبوب و این طریق صحیح است

[۴] نک: صدوق، محمد بن علی، من لا یحضره الفقیه، «مشیخه»، ج۴، ص۴۹.

[۵] خویی، سید ابوالقاسم، معجم رجال الحدیث، ج۵، ص۹۱.

و علّامه مجلسی در روضه آن را صحیح دانسته و گفته است:
«دست اجنبی را رد نمی‌کند» یعنی زنادهنده است و مانع کسی نمی‌شود. «نگذار کسی بر او وارد شود» یعنی گرچه با زدن و زخمی کردن و کشتن باشد. «او را در بند کن» یعنی تا نتواند بیرون رود. حدیث دلالت می‌کند ترک گناه گرچه به اختیار و برای خدا نباشد، سودمند است؛ زیرا شکی نیست که مکلّف با انجام دادن گناهان، سزاوار کیفر می‌شود و با ترک آن سزاوار کیفر نمی‌شود؛ امّا اینکه سزاوار پاداش شود ظاهرا به این شرط است که ترک گناه برای خدا باشد جز در ترک شراب (که اگر برای خدا هم نباشد پاداش دارد).

[۶] مجلسی، محمدتقی، روضه المتقین، ج۱۰، ص۲۱۵.

۲. صفوان بن یحیی، عن ابن مسکان، قال: حدثنی عمّار الساباطی، قال: سالت ابا عبداللّه (علیه‌السّلام) عن المراه الفاجره یتزوّجها الرجل؟ فقال لی: و ما یمنعه؟ و لکن اذا فعل، فلیحصن بابه؛

[۷] اشعری، احمد بن عیسی، النوادر، ص۱۳۲، ح۳۴۲.

[۸] نوری طبرسی، حسین، مستدرک الوسائل (به

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.