فایل کامل و عالی رابطه مدیریت دانش و اثر بخشی سازمان ها، نقش قابلیت های سازمانی و استراتژی های تجاری
توجه : این پروژه فقط به صورت فایل (با پسوند) rar ارائه میگردد
تعداد صفحات فایل : ۱۴۱
پایان نامهفایل کامل و عالی رابطه مدیریت دانش و اثر بخشی سازمان ها، نقش قابلیت های سازمانی و استراتژی های تجاری
تعداد صفحات : ۱۴۱ صفحه و قابل ویرایش
امروزه، برای تشریح وضعیت سازمان ها اصطلاحات گوناگونی مثل عصر فراصنعتی، عصر اطلاعات و یا جامعه دانشی برای توصیف وضعیت کنونی به کار می رود. صرف نظر از اصطلاحات مذکور، اغلب صاحبنظران معتقدند که یکی از موضوعات مهم مطرح شده دراین دوره، مفهوم مدیریت دانش است؛ مفهومی که هیجان ایجاد کرده و باعث بحث و مناظرهی فراوان شده است. مدیریت دانش رویکردی است که به سرعت در حال تکامل است و به چالش های اخیر برای افزایش کارایی و بهبود اثر بخشی فرایند های تجاری محور، همراه با نوآوری مستمر، توجه زیادی دارد. نیاز به مدیریت دانش براساس رشد ادراک جامعه تجاری، از این واقعیت سرچشمه میگیرد که دانش در عملکرد سازمانی و دسترسی به مزیت رقابتی پایدار، عنصری مهم تلقی می شود (Davenport ، ۱۹۹۹، P5). چنین تغییر جهت اساسی و در سطح بالایی، پیامدهای مهمی در فرایند های سطوح میانی و پایانی در سازمان دارد. در حقیقت، جذب و بکارگیری مفاهیم، ابزارها، تکنیک ها و استراتژی های مدیریت دانش در تحولات آینده، به منظور استقرار شرکت های دانش محور، به سادگی امکان پذیرنیست؛ چرا که نیازمند انتخاب صحیح ابزارها و تکنیکهایی است که به شیوه ای هماهنگ به کار گرفته شوند. بطور خلاصه، مدیریت دانش را فرآیند خلق، ارزیابی، ارائه، توزیع و کاربرد دانش می دانند(Choi & Lee، ۲۰۰۳، p 44). سازمان های موفق دریافته اند که دانش مهمترین دارایی آنهاست وبرخی اصول اساسی مدیریت دانش، در کارکنان وسازمان وجود دارد وآنان به مدیریت دانش به عنوان عامل کلیدی موفقیت در سازمان می نگرد. مدیریت دانش متشکل از دامنه ای از استراتژیها ورویه هاست که در یک سازمان برای رسیدن به اهداف آن با استفاده بهینه از دانش و یا توانایی یک سازمان در استفاده از سرمایه معنوی (تجربه ودانش فردی نزد هر فرد) و دانش دسته جمعی به منظور دستیابی به اهداف خود از طریق فرآیندی شامل تولید دانش، تسهیم و انتقال دانش واستفاده از آن به کمک فناوری است.(Kanapeckiene,2010, P 63). ایجاد مزیت رقابتی استراتژیک نیازمند نوع جدیدی از سازمان ها می باشد که قابلیت ایجاد دانش برای حداکثرسازی رقابت و موفقیت استراتژیک را داشته باشند(Skyrme,2001,p89). برای اینکه سازمان بتواند رابطه بین دانش و استراتژی را تبیین کند، باید برنامه استراتژیک خود را پیکربندی نماید و دانش مورد نیاز برای اجرای استراتژی را شناسایی و آن را با دانش موجود مقایسه کند تا شکاف دانش استراتژیک مشخص شود(Halawi, 2006,p64). در این تحقیق با درک ضروریت و اهمیت موضوع، درصدد شناسایی استراتژی های مدیریت دانش و نقش قابلیت های سازمانی و استراتژی های تجاری در اثر بخشی سازمان ها می باشیم. این فصل از تحقیق مشتمل بر مقدمه و کلیات تحقیق، پرسش، فرضیات، اهداف وضرورت انجام تحقیق می باشد.
رابطه مدیریت دانش و اثر بخشی سازمان ها، نقش قابلیت های سازمانی و استراتژی های تجاری أ
۱ فصل اول ۲
کلیات پژوهش ۲
۱.۱ مقدمه ۳
۱.۲ بیان مسئله ۴
۱.۳ اهداف پژوهش ۵
۱.۴ ضرورت تحقیق ۶
۱.۵ چهارچوب نظری ۸
۱.۶ فرضیات تحقیق ۱۱
۱.۷ مدل مفهومی ۱۳
۱.۸ تعریف واژگان کلیدی ۱۳
۲ فصل دوم ۱۵
ادبیات پژوهش ۱۵
۲.۱ مقدمه ۱۶
۲.۲ مبانی نظری ۱۷
۲.۲.۱ تعریف مدیریت دانش ۱۷
۲.۲.۱.۱ انواع دانش و مدیریت دانش ۲۱
۲.۲.۱.۲ تاریخچه مدیریت دانش ۲۳
۲.۲.۱.۳ فرآیندهای مدیریت دانش ۲۵
۲.۲.۱.۴ پارادایم های مدیریت دانش ۲۶
۲.۲.۱.۵ علل پیدایش مدیریت دانش ۲۹
۲.۲.۲ استراتژی های مدیریت دانش ۲۹
۲.۲.۲.۱ حفظ و نگه داری دانش ۳۲
۲.۲.۲.۲ ذخیره سازی دانش ۳۴
۲.۲.۲.۳ بهره گیری و انتقال دانش ۳۴
۲.۲.۲.۴ ارزیابی دانش ۳۶
۲.۲.۳ رابطه استراتژی مدیریت دانش و استراتژی سازمان ۳۸
۲.۲.۴ خلق ارزش از طریق مدیریت دانش در تدوین استراتژی سازمان ۴۰
۲.۲.۵ دانش به عنوان یک منبع سازمانی استراتژی ۴۲
۲.۲.۶ اثر بخشی سازمان ۴۴
۲.۲.۷ سنجش اثر بخشی سازمانی ۴۶
۲.۲.۸ معیار اثربخشی سازمانی و دیدگاه های موجود در این زمینه ۴۸
۲.۲.۸.۱ دیدگاه کسب هدف ۴۹
۲.۲.۸.۲ دیدگاه سیستمی ۵۱
۲.۲.۸.۳ دیدگاه ذی نفوذان استراتژیک ۵۳
۲.۲.۸.۴ دیدگاه ارزش های رقابتی ۵۴
۲.۲.۹ استراتژی های تجاری مدیریت دانش ۵۵
۲.۲.۹.۱ رابطه استراتژی تجاری مدیریت دانش و ساختار سازمانی ۵۷
۲.۲.۱۰ مفهوم زیر ساخت ها و قابلیت های سازمانی ۶۰
۲.۲.۱۰.۱ اجزای سازمانی بر اساس قابلیت زیرساختی سازمان ۶۱
۲.۲.۱۰.۲ اجزای زیر ساختی سازمان در ارتباط با مدیریت دانش ۶۲
۲.۳ پیشینه پژوهش ۶۲
۳ فصل سوم ۷۷
۳.۱ مقدمه ۷۷
۳.۲ روش تحقیق ۷۸
۳.۳ جامعه آماری ، حجم نمونه و روش نمونه گیری: ۷۹
۳.۴ روش و ابزار گرد آوری اطلاعات: ۸۰
۳.۵ مدل مفهومی پژوهش : ۸۰
۳.۶ شاخص های تبیین کننده متغیرهای پژوهش: ۸۱
۳.۷ روایی و پایایی پرسش نامه : ۸۸
۳.۸ روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات: ۹۰
۳.۸.۱ تحلیل توصیفی دادهها ۹۰
۳.۸.۲ آمار استنباطی و آزمون فرضیات : ۹۰
۳.۹ تشریح آزمون ها و روش های پژوهش : ۹۱
۳.۹.۱ آزمون کولموگروف- اسمیرنوف ۹۱
۳.۹.۲ رتبهبندی فرضیات با آزمون فریدمن ۹۲
۳.۹.۳ آنالیز فاکتور pls : 92
۴ فصل چهارم ۹۸
۴.۱ مقدمه ۹۹
۴.۲ آمارتوصیفی مربوط به جمعیت مورد مطالعه : ۹۹
۴.۳ بررسی نرمال بودن داده ها : ۱۰۲
۴.۴ بررسی روایی و پایایی پرسش نامه: ۱۰۳
۴.۴.۱ روایی پرسش نامه : ۱۰۳
۴.۴.۲ پایایی پرسش نامه : ۱۰۳
۴.۵ آزمون تی-استیودنت جهت ارزیابی عوامل موثر در اثربخشی سازمان ۱۰۴
۴.۶ اولویت بندی متغیرهای مدل اثربخشی و شاخص های آن ۱۰۶
۴.۷ نتایج تحلیل فاکتور با روش PLS 107
۴.۷.۱ بررسی صحت مدل ساختاری ۱۰۸
۴.۷.۲ بررسی صحت مدل اندازه گیری شده: ۱۰۹
۴.۷.۳ ارزیابی میزان متمایز بودن یک فاکتور از سایر فاکتورها و حذف فاکتورهای پرت: ۱۱۱
۴.۷.۴ تفسیر ضرایب متغیرهای مستقل : ۱۱۴
۴.۷.۵ آمار توصیفی سوالات مربوط به متغیرهای مدل ۱۱۴
۴.۷.۶ بررسی همبستگی زوجی بین متغیرهای تحقیق : ۱۱۷
۵ فصل پنجم ۱۱۸
۵.۱ مقدمه ۱۱۹
۵.۲ نتیجه گیری ۱۱۹
۵.۳ پیشنهادات ۱۲۰
۵.۴ پیشنهادات جهت تحقیقات آتی ۱۲۲
۵.۵ محدودیتهای تحقیق ۱۲۲
منابع و ماخذ ۱۲۳
ضمیمه : پرسشنامه ۱۳۰
جدول۱ ۱: تأکید موضوعی ادبیات مدیریت دانش اولیه ۹
جدول۲ ۱: هفت سطح دانش در سازمان ها (منبع :GUPTA,2004,P47) 19
جدول۲ ۲: ویژگی های پارادایم های کلی مدیریت دانش(منبع : HAZLETT ,2005) 26
جدول۲ ۳: تأکید موضوعی ادبیات مدیریت دانش اولیه ۶۲
جدول۲ ۴: استراتژی های تدوین و شخصی سازی دانش ۷۰
جدول۲ ۵: استراتژی های دانش از دید هانتر و همکارانش ۷۱
جدول۴ ۱:جدول فراوانی و درصد فراوانی اعضای نمونه بر اساس سن ۹۸
جدول۴ ۲ :جدول فراوانی و درصد فراوانی اعضای نمونه بر اساس میزان تحصیلات ۹۹
جدول۴ ۳ :جدول فراوانی و درصد فراوانی اعضای نمونه بر اساس سابقه خدمت ۱۰۰
جدول۴ ۵: آزمون نرمالیتی با استفاده از آزمون کلموگروف- اسمیرنوف ۱۰۱
جدول۴ ۵:ضریب آلفای کرانباخ کلی ۱۰۲
جدول۴ ۶:ضریب آلفای کرانباخ سوالات پرسشنامه ۱۰۲
جدول۴ ۷: آزمون تی-استیودنت جهت ارزیابی اثربخشی سازمان ۱۰۳
جدول۴ ۸: آزمون تی- استیودنت جهت ارزیابی اثربخشی سازمان ۱۰۴
جدول۴ ۹: اولویت بندی عوامل موثر در اثربخشی سازمان ۱۰۵
جدول۴ ۱۰: اولویت بندی شاخص های موثر در اثربخشی سازمان ۱۰۵
جدول شماره ۴ ۱۱:میانگین ضریب Α کرونباخ مدل ۱۰۸
جدول شماره۴ ۱۳:میانگین پایائی ترکیبی مدل ۱۰۸
جدول شماره ۴ ۱۴: میانگین روائی همگرای مدل ۱۰۹
جدول شماره ۴ ۱۴: ماتریس ساختار فاکتور جهت شناسایی سوالات پرت ۱۱۰
جدول ۴ ۱۶: ساختار مدل PLS، ضرایب متغیرهای مستقل ۱۱۳
جدول۴ ۱۶ : آمار توصیفی مربوط به تک تک فاکتورها و شاخص های آنها ۱۱۳
جدول ۴ ۱۷: ضرایب همبستگی فاکتورهای اصلی ۱۱۶
شکل۱ ۱: مدل مفهومی تحقیق TIN-CHANG CHANG, SHU-HUI CHUANG,(2011) 12
شکل۲ ۱: ساختار ارتباطی زیر بین استراتژی های تغییر، دانش، استراتژی مدیریت دانش و فناوری اطلاعات ۳۸
شکل۴ ۱ :نمودار اعضای نمونه بر اساس سن ۹۸
شکل۴ ۲:نمودار اعضای نمونه بر اساس میزان تحصیلات ۹۹
شکل۴ ۳: نمودار اعضای نمونه بر اساس سابقه خدمت ۱۰۰
شکل۴ ۴: خروجی نرم افزار VPLS برآورد ضرایب متغیرها و ضریب تعیین مدل ۱۰۶
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 