فایل ورد کامل تحقیق درباره تفکر انتقادی word 146 صفحه در word
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل تحقیق درباره تفکر انتقادی word 146 صفحه در word دارای ۱۴۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل تحقیق درباره تفکر انتقادی word 146 صفحه در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحقیق درباره تفکر انتقادی word 146 صفحه در word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل تحقیق درباره تفکر انتقادی word 146 صفحه در word :
دید کلی :
هدف از این تحقیق بررسی تفکر انتقادی با فرمت docx
توضیحات کامل :
هدف از این تحقیق بررسی تفکر انتقادی با فرمت docx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد
فایل ورد کامل تحقیق درباره تفکر انتقادی word 146 صفحه در word
فهرست مطالب
تفکر انتقادی
۲-۱- مقدمه
تبیین رویکرد تفکر انتقادی (معنا ، مبانی و )
۲-۱-۲- معنا و مفهوم تفکر انتقادی
۲-۱-۲-۱- مرز تفکر انتقادی و شبه تفکر انتقادی
۲-۱-۲-۲-تفکر انتقادی به عنوان یک محصول یا فرایند
۲-۱-۲-۳- تلاش برای یافتن یک تعریف جامع
۲-۱-۲-۴- تفاوت رویکردتفکر انتقادی با انواع دیگر رویکردهای تفکر
۲-۱-۳- مبانی تفکر انتقادی
۲-۱-۳-۱- مبانی فلسفی
۲-۱-۳-۱-۱- اندیشه های دور کلاسیک
۲-۱-۳-۱-۲- اندیشه های دور رنسانس
۲-۱-۳-۱-۳- عصر روشن گری
۲-۱-۳-۱-۴- اندیشه ها یمعاصر
•جان دیوئی، پدر تفکر انتقادی مدرن
•رابرت انیس و تفکر مسئولانه
•نظریه پردازان انتقادی(مکتب فرانکفورت)
•لیپمن و کاربری تفکر انتقادی در آموزش فلسفه به کودکان
-مبانی فلسفی برنامه فلسفه برای کودکان
۱- مبانی هستی شناختی
۲- مبانی انسان شناختی
۳- مبانی معرفت شناختی
۴- مبانی ارزش شناختی
۲-۱-۳-۲- مبانی روانشناختی
۲-۱-۳-۲-۱- دیدگاه شناختی ژان پیاژه
۲-۱-۳-۲-۲- دیدگاه ویگوتسکی
۲-۱-۴- مؤلفه ها، ویژگی ها و رویکردها
۲-۱-۴-۱- مؤلفه های تفکر انتقادی
۲-۱-۴-۲- ضرورت توجه به هر دو مؤلف تفکر انتقادی
۲-۱-۴-۳- مهارت ها و تمایلات در تفکر انتقادی
۲-۱-۴-۴- رویکردهای تفکر انتقادی
۲-۱-۴-۴-۱- تفکر انتقادی به عنوان یک مهارت عام
۲-۱-۴-۴-۲- تفکر انتقادی به عنوان یک مهارت در حوز خاص
۲-۱-۵- آموزش مبتنی بر تفکر انتقادی
۲-۱-۵-۱- تفکر انتقادی در آموزش و پرورش
۲-۱-۵-۲- چرا فقدان تفکر انتقادی؟
۲-۱-۵-۳-پرورش تفکر انتقادی
۲-۱-۵-۳-۱- پرورش مهارت های تفکر انتقادی
۲-۱-۵-۳-۲- آموزش مبتنی بر دیالوگ
۲-۱-۵-۳-۳- بهره گیری از فنون طرح پرسش
۲-۱-۵-۳-۴- یادگیری مبتنی بر همیاری
۲-۱-۵-۳-۵- یادگیری بر مبنای حل مسأله
۲-۱-۵-۳-۶- آموزش بر مبنای مورد کاوی
۲-۱-۵-۳-۷- آموزش راهبردهای فراشناختی
۲-۱-۵-۳-۸- پرورش تمایلات تفکر انتقادی
۲-۱-۵-۳-۸-۱- موانع تفکر انتقادی
۲-۱-۵-۳-۸-۲- باورهای معرفتی در تفکر انتقادی
۲-۱-۵-۳-۹- مؤلفه های کلاس درس مبتنی بر تفکر انتقادی
۲-۱-۶- سنجش تفکر انتقادی
۲-۱-۶-۱- شیوه های سنجش تفکر انتقادی
۲-۱-۶-۲- ابزارهای سنتی سنجش تفکر انتقادی
۲-۱-۶-۳- مسایل و مشکلات سنجش تفکر انتقادی
بخش چهارم : پیشینه پژوهش
۲-۴-۱- تحقیقات انجام شده در ایران
۲-۴-۲- تحقیقات انجام شده در خارج از ایران
۲-۴-۳- تمایز تحقیق پیش رو از تحقیقات انجام شده
واژه نقد در میان عموم مردم، دو معنای متداول دارد. نخست، به معنای نگرستین در نکات منفی و در نهایت، “رد کردن” آنها، و دیگر، غلبه یافتن در بحث¬ها و مجادلات کلامی. مراد از “تفکر نقادانه” هیچ یک از اینها نیست. مراد از تفکر نقادانه که بهتر است آن را تفکر سنجشگرانه بنامیم:
« قصد دائمی و پیوسته برای ارزیابی و بازنگری باورها، و بهبود استدلال¬های شخصی در نسبت با دلایل رقیب و داده¬های جدید است. هدف تکنیک¬ها و ترفندهای ارایه شده در تفکر نقادانه، غلبه در بحث نیست؛ این فنون تنها وقتی سودمند خواهند بود که ما نخست، آنها را درباره خود بکار گیریم.» هدف¬ اساسی¬ در تفکر نقادانه روشن¬ساختن تعهدات ما در مقام یک متفکر؛ « خوش درخشیدن در اندیشیدن»؛ برای اندیشیدنی واقع¬بینانه¬، روشن¬، و مستدل است. هدف تفکر سنجشگرانه، بکارگیری روندی دقیق و ساختارمند در فهم و سنجش استدلال¬هاست.
سنجشگرانه¬اندیشی، همه افراد جامعه را به ریزبینی و دقت نظر در بررسی دلایل دعوت می¬کند و می¬کوشد از آنها افرادی فعال، منعطف و اثرگذار بسازد. اگر در جامعه¬ای تفکر نقادانه حاکم نباشد، به تدریج سکه های تقلبی جای سکه¬های واقعی را می¬گیرد و آن وقت، دیگر معیاری برای « قیمتی بودن» نظرات، و داوری درباره¬ی آنها وجود ندارد. تفکر نقادانه می¬خواهد سطح عقلانیت عمومی جامعه را در نسبت با ادعاهای کاذب، اخبار شبه¬علمی، تبلیغات عوام ¬فریبانه، ادعاهای بی¬دلیل، دلایل نامربوط و پیش¬فرض¬های مشکوک، بالا ببرد.
در مقابل رویه¬ای که نقاداندیشی بدان دعوت می¬کند، دو دشمن دیرینه وجود دارد. نخست، خواندن و شنیدن منفعلانه،که بدون سبک سنگین کردن دلایل و ارزیابی شواهد، هر باوری را به حافظه می¬سپرد. نتیجه این رویه، داشتن ذهنی اسفنجی است، ذهنی که همه چیز را بدون غربالگری در خود جای می¬دهد.
دومین رویه در مقابل تفکر نقادانه، رویه¬ی مخالفت صرف است، که در مواجهه با هر حرف تازه، که با باورهای قبلی شخص، در تعارض است، روندِ مخالفت در پیش می-گیرد. این مهارت به دنبال رویه¬ای است که از اولی فعال¬تر و از دومی بازتر باشد و بتواند در یک بی طرفیِ نسبی،-که لازمه سنجش عینی و بدون حُب و بُغض است،- به موضوع نزدیک شود.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 